Αρθρο για την Αίγινα στην τελευταία έκδοση του Ολλανδικού περιοδικού Car Voyage (2μηνιαίας έκδοσης
12.000 αντιτύπων), που ετοίμασε η δημοσιογράφος κ. Christa Luijk,η οποία ήταν μεταξύ των δημοσιογράφων που φιλοξενήθηκαν κατα την διάρκεια του Φεστιβάλ φιστικιού 2013 στην Αίγινα. Μιά ωραία πρωτοβουλία της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Αίγινας η οποία έχει ήδη κάποια θετικά αποτελέσματα στην τουριστική προβολή του νησιού σε διεθνές επίπεδο.
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013
Εκδήλωση στο Λαογραφικό για την Γωγώ Κουλικούρδη
Ένα μεγάλο πνευματικό κεφάλαιο για την Αίγινα η Γωγώ Κουλικούρδη (Ενα άρθρο του καθηγητή Γιώργου Μπήτρου)
Αν σήμερα
γνωρίζουμε την νεότερη ιστορία της
Αίγινας, το οφείλουμε στη Γωγώ, η οποία
σε εποχές πολύ δύσκολες κατόρθωσε να τρυπώσει στα αρχεία και στις
βιβλιοθήκες και να φέρει στο φως τα 365
ονόματα των Αιγινητών αγωνιστών του ’21,
τα ονόματα των καπεταναίων, των
προκριτών, των οπλαρχηγών. Να διασώσει
μνήμες, πληροφορίες, μαρτυρίες
περπατώντας στα βουνά της Αίγινας
συλλέγοντας μαζί με το Μάρκο Δραγούμη και ηχογραφώντας σπάνιο λαογραφικό υλικό.
Χάρη στους κόπους της γνωρίζουμε σήμερα τραγούδια, παροιμίες, έθιμα, δοξασίες,
μύθους, τοπωνύμια, συνταγές, τοποθεσίες, παλιές πηγές, υδραγωγεία, αρχαία
νταμάρια, ναούς, εκκλησιές, θυσιαστήρια, ποτάμια, στοές, σπήλαια και πετρώματα της Αίγινας. Όλα αυτά είναι καρποί μιας ασταμάτητης, άοκνης
και φίλεργης προσπάθειας, είναι καρποί ζωής, θυσιαστικής αφιερώσεως και
αφοσιώσεως. Εν τέλει καρποί της αγάπης
για το νησί και τους ανθρώπους του.
Αν σήμερα αναφερόμαστε στη Γ. Κουλικούρδη, είναι επειδή η Γωγώ μας έδωσε πολλά και οσφρίζομαι ότι έχει πολλά ακόμα να δώσει μέσα από το υλικό που έχει συγκεντρώσει από την πολυετή έρευνα και μελέτη της.
Κι αν από την επιστημονική έρευνα, τις μελέτες και τα βιβλία είναι γνωστή στους νεότερους, στη μνήμη των παλαιοτέρων είναι νωπή η μεγάλη πολιτιστική και κοινωνική της δράση. Το 1940 μαζί με την Πολύμνια Ηρειώτη – Θωμάκου ξεκινούν τη συλλογή του Λοαγραφικού υλικού με σκοπό να δημιουργηθεί Λαογραφικό Μουσείο στην Αίγινα. Το όνειρο αυτό άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά μετά τη δωρεά του σπιτιού της οικογένειας Παναγή Ηρειώτη στο Δήμο Αίγινας για τη δημιουργία Λαογραφικού Μουσείου. Το 1986 οργανώνει την πρώτη επιτροπή του Λαογραφικού Μουσείου. Το 1989 ιδρύει το Σύλλογο των Φίλων του Λαογραφικού Μουσείου με κύριο στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου αλλά και των υπευθύνων για το Μουσείο, να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα χρήματα για την ανακαίνιση του κτιρίου, τον εξοπλισμό και την λειτουργία του.
Κι αν από την επιστημονική έρευνα, τις μελέτες και τα βιβλία είναι γνωστή στους νεότερους, στη μνήμη των παλαιοτέρων είναι νωπή η μεγάλη πολιτιστική και κοινωνική της δράση. Το 1940 μαζί με την Πολύμνια Ηρειώτη – Θωμάκου ξεκινούν τη συλλογή του Λοαγραφικού υλικού με σκοπό να δημιουργηθεί Λαογραφικό Μουσείο στην Αίγινα. Το όνειρο αυτό άρχισε να παίρνει σάρκα και οστά μετά τη δωρεά του σπιτιού της οικογένειας Παναγή Ηρειώτη στο Δήμο Αίγινας για τη δημιουργία Λαογραφικού Μουσείου. Το 1986 οργανώνει την πρώτη επιτροπή του Λαογραφικού Μουσείου. Το 1989 ιδρύει το Σύλλογο των Φίλων του Λαογραφικού Μουσείου με κύριο στόχο να κινήσει το ενδιαφέρον του κόσμου αλλά και των υπευθύνων για το Μουσείο, να συγκεντρώσει τα απαιτούμενα χρήματα για την ανακαίνιση του κτιρίου, τον εξοπλισμό και την λειτουργία του.
Συνάντηση ομάδας για την διεκδίκηση επιστροφής των αετωμάτων της Αφαίας
Ανακοίνωση από τον Δήμο Αίγινας
ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜ. ΣΧΕΣΕΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ
Την Τετάρτη 20/11/2013 πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αίγινας , μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Αίγινας κ. Θεοδόση Σακκιώτη , συνάντηση των μελών της ομάδας Εργασίας για την διεκδίκηση της επιστροφής των γλυπτών των αετωμάτων της Αφαίας .
Συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις πάνω
στο θέμα αυτό , εγιναν τοποθετήσεις και προτάσεις και καθορίστηκαν οι
αμέσως επόμενες κινήσεις που αφορούν στη λήψη σχετικών αποφάσεων από το
Συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Μεσαγρού και το Δημοτικό Συμβούλιο
Αίγινας για την προβολή του αιτήματος , με συγκέντρωση υπογραφών,
προβολή μέσω του τύπου και του διαδικτύου , επαφής με κέντρα λήψης
αποφάσεων σε Ελλάδα και Εξωτερικό και άλλες ενέργειες όπως αυτές θα
καθοριστούν με τις αποφάσεις των Συμβουλίων.ΔΗΜΟΣ ΑΙΓΙΝΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜ. ΣΧΕΣΕΩΝ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ - ΣΥΝΤΟΜΑ ΝΕΑ
Την Τετάρτη 20/11/2013 πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο Αίγινας , μετά από πρόσκληση του Δημάρχου Αίγινας κ. Θεοδόση Σακκιώτη , συνάντηση των μελών της ομάδας Εργασίας για την διεκδίκηση της επιστροφής των γλυπτών των αετωμάτων της Αφαίας .
H υποδοχή των τιμίων Λειψάνων του Αγίου Νεκταρίου στον Πειραιά
Δημοσιεύουμε 2 σύντομα video όπως έχουν αναρτηθεί στο διαδίκτυο από την επίσημη υποδοχή των τιμίων λειψάνων του Αγίου Νεκταρίου από την Αίγινα στον Πειραιά την Τετάρτη 20/11/2013. Τα Τίμια λείψανα του Αγίου Νεκταρίου θα παραμείνουν για προσκύνημα στον Ι.Ν.Αγίου Νικολάου Πειραιά εως την 10η Δεκεμβρίου
-
Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013
'Ενδοξο παρελθόν κάτω απο σαπιοκάραβα - Σαλαμίνα 2013
Μας το έστειλε ο κ. Κυριάκος Μαριδάκης από την Σαλαμίνα
'Ενδοξο
παρελθόν κάτω απο σαπιοκάραβα και διαλυτήρια του ΟΛΠ - "Κρανίου τόπος"
για την Αρχαία Σαλαμίνα και τον Τύμβο των Σαλαμινομάχων μοναδικά
Ιστορικά Παγκόσμια μνημεία που γνώρισαν τη πιο
βάρβαρη συμπεριφορά.Επιτέλους να μπεί ενα ΤΕΛΟΣ σε αυτο το έγκλημα κατα
της ιδια μας της Ιστορίας.
ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΝΕ ΤΕΛΙΚΑ ΟΙ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΣΑΛΑΜΙΝΑ , ΤΗΝ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΥΜΒΟ ΤΩΝ ΣΑΛΑΜΙΝΟΜΑΧΩΝ..
O συγγραφέας - δημοσιογράφος Γιώργος Λεκάκης επιστημονικός συνεργάτης του συλλόγου προστασίας Αρχαιοτήτων "ΑΙΑΝΤΙΣ"καθώς και τα μέλη του συλλόγου κ. Πάρις Γραμμός και Σεργιάνα Γιαφεντή έδωσαν στη δημοσιότητα νέα στοιχεία που μαρτυρούν τις συνεχιζόμενες
καταστροφές στην Αρχαία Σαλαμίνα τη Κυνόσουρα και τον Τύμβο των
Σαλαμινομάχων σε μια αποκαλυπτική εκπομπή του Γιώργου Τράγκα στο κανάλι
Ε. Στην εκπομπή συμμετείχε και ο Δήμαρχος του Ιστορικού νησιού κ. Γιάννης Τσαβαρής.
Δική μας σημείωση : Ο Δήμος Αίγινας είναι ενεργό μέλος του Δικτύου Σαλαμινομάχων πόλεων και την περίοδο 2013 , 2014 προεδρεύει αυτού .
Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013
Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013
Ο μύθος της Αίγινας και του Αιακού
Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2013
Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΖΑΚΗΣ: 26 Ιανουαρίου ως εθνική γιορτή
Οι απόψεις του οικονομολόγου Δημήτρη Καζάκη για τη σημασία της 26ης Ιανουαρίου
http://www.youtube.com/watch?v=0eY3N2BK7q0
(Τη συνέντευξη πήρε ο Wayne Hall)
- Kύριε Καζάκη, γνωρίζετε ότι η ίδρυση του ελληνικού κράτους στις 26 Ιανουαρίου 1828, η ορκωμοσία του Καποδίστρια ως πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας, είναι κάτι που γιορτάστηκε – και γιορτάζεται – μόνο ως τοπική γιορτή στην Αίγινα.
- Ναι, είναι γνωστό ότι στις 26 Ιανουαρίου του 1828 εγκαθίσταται ο κυβερνήτης Καποδίστριας μόνιμα στην Ελλάδα με έδρα την Αίγινα, η πρώτη κυβέρνηση του ελληνικού κράτους, μετά από απόφαση της Τροιζήνας, της Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας, με μια διαφορά ότι παρ’όλο που αντιπροσωπεύει μια πολύ σοβαρή εξέλιξη - ήταν κατάληξη του αγώνα 7 χρόνων για την εθνική απελευθέρωση των Ελλήνων - ώστοσο - αυτό είναι το οξύμωρο σχήμα – θεωρείται τοπική γιορτή και όχι εθνική γιορτή.
- Εσείς, όπως ο κύριος Κούκος, πιστεύετε ότι θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι και εθνική γιορτή;
- Ναι, βέβαια, γιατί είναι η μόνη ίδρυση του ελληνικού κράτους που δεν επιβλήθηκε από τις ξένες δυνάμεις. Επιβλήθηκε από τον αγώνα των Ελλήνων, με όλη την αντιφατικότητά του, γιατί ήταν αποτέλεσμα της συμφωνίας της Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας ενώ, για παράδειγμα, η επίσημη ίδρυση του ελληνικού κράτους που θεωρείται η έλευση του Όθωνα ήταν αποτέλεσμα της παρέμβασης των Άγγλων και των Γάλλων σαν προστατευόντων δυνάμεων που έφεραν τον Βαυαρό αντιβασιλέα βασιλιά της Ελλάδας.
http://www.youtube.com/watch?v=0eY3N2BK7q0
(Τη συνέντευξη πήρε ο Wayne Hall)
- Kύριε Καζάκη, γνωρίζετε ότι η ίδρυση του ελληνικού κράτους στις 26 Ιανουαρίου 1828, η ορκωμοσία του Καποδίστρια ως πρώτου κυβερνήτη της Ελλάδας, είναι κάτι που γιορτάστηκε – και γιορτάζεται – μόνο ως τοπική γιορτή στην Αίγινα.
- Ναι, είναι γνωστό ότι στις 26 Ιανουαρίου του 1828 εγκαθίσταται ο κυβερνήτης Καποδίστριας μόνιμα στην Ελλάδα με έδρα την Αίγινα, η πρώτη κυβέρνηση του ελληνικού κράτους, μετά από απόφαση της Τροιζήνας, της Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας, με μια διαφορά ότι παρ’όλο που αντιπροσωπεύει μια πολύ σοβαρή εξέλιξη - ήταν κατάληξη του αγώνα 7 χρόνων για την εθνική απελευθέρωση των Ελλήνων - ώστοσο - αυτό είναι το οξύμωρο σχήμα – θεωρείται τοπική γιορτή και όχι εθνική γιορτή.
- Εσείς, όπως ο κύριος Κούκος, πιστεύετε ότι θα μπορούσε και θα έπρεπε να είναι και εθνική γιορτή;
- Ναι, βέβαια, γιατί είναι η μόνη ίδρυση του ελληνικού κράτους που δεν επιβλήθηκε από τις ξένες δυνάμεις. Επιβλήθηκε από τον αγώνα των Ελλήνων, με όλη την αντιφατικότητά του, γιατί ήταν αποτέλεσμα της συμφωνίας της Εθνοσυνέλευσης της Τροιζήνας ενώ, για παράδειγμα, η επίσημη ίδρυση του ελληνικού κράτους που θεωρείται η έλευση του Όθωνα ήταν αποτέλεσμα της παρέμβασης των Άγγλων και των Γάλλων σαν προστατευόντων δυνάμεων που έφεραν τον Βαυαρό αντιβασιλέα βασιλιά της Ελλάδας.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)