Πέμπτη 5 Ιανουαρίου 2012

Συνέντευξη της Λυσιστράτης Χαλκίδη στο OSFO Press

lysi1
(κείμενο από την συνέντευξη σττη εφημερίδα “Florida Fast Lane News”τον Νοέμβριο 2011
sΗ Ελληνίδα πρωταθλήτρια της κολύμβησης Λυσιστράτη «Λύσι» Χαλκίδη θα αγωνίζεται και φέτος με τα χρώματα του Ολυμπιακου, μετα απο την πρόσφατη ανανέωση της συμφωνίας μεταξυ του Α.Ο.Ν.Σ. ΜΙΛΩΝ και του ερασιτέχνη Ολυμπιακου. Η Λυσιστράτη αν και έχει γεννηθει στην Φλόριδα των ΗΠΑ, όπου και μένει μόνιμα, αγωνίζεται απο μικρη ηλικία στο Ελληνικο Πρωτάθλημα και αισθάνεται πολυ Ελληνίδα. Είναι μάλιστα, περήφανη δημότης Αίγινας.  Στο πρόσφατο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Κολύμβησης, η Λύσι, με τέσσερα χρυσα και ένα ασημένιο μετάλλιο, συνεισέφερε και αυτη, με το δικο της τρόπο, στο να αναδειχτει και πάλι πρωταθλητης ο Ολυμπιακος, για 16η συνεχη χρονια. Την ρωτήσαμε πως νοιώθει που θα φοράει και φέτος το ερυθρόλευκο σκουφάκι;
Α: «Είμαι πάρα πολυ ευτυχισμένη που θα αγωνίζομαι και φέτος με τα χρώματα της Ολυμπιακάρας μας, του «Θρύλου» μας. Πρωταρχικα, θέλω να ευχαριστήσω την Διοίκηση και τους ανθρώπους του Μίλωνα, και τους πρώην προπονητες μου εκει: Γιάννη Αλεξάκη, Νίκο Γκρέκα, και Γιώργο Πόποτα στους οποίους χρωστάω πολλα--όχι μόνο γιατι με φρόντισαν απο μικρη, και με ανέδειξαν στην Ελλάδα, αλλα και γιατι πάντα βάζουν το καλο των αθλητων τους πάνω απο όλα τα άλλα. Εκτος απο άριστοι προπονητες, είναι πρώτα-πρώτα καλοι ‘Α’νθρωποι, και τους νοιώθω πολυ δικους μου. Χωρις αυτους, δεν θα μπορούσα να είμαι εδω που είμαι σήμερα.

 

Είναι μεγάλη τιμη για μένα και για την οικογένειά μου το να αγωνίζομαι στον Ολυμπιακο, την πιο σπουδαία ομάδα στην Ελλάδα, και το να κολυμπάω με τόσο καλο προπονητικο team και τόσο πολυ ταλαντούχους/ες συναθλητες και συναθλήτριες. Θέλω να ευχαριστήσω θερμα τον Ολυμπιακο και τον κόσμο του, την Διοίκηση του Ερασιτέχνη Ολυμπιακου, τον προπονητη μου Νίκο Γέμελο, τον αρμόδιο του Κολυμβητικου Τμήματος Σπύρο Μπιτσάκη, και τους συναθλητες μου για την εμπιστοσύνη τους, όπως και το Olympiacos Fan Club της Νέας Υόρκης για την υποστήριξή του. Το να αγωνίζεται ένας αθλητης με τα χρώματα της πιο ένδοξης ομάδας της Ελλάδας ειναι μεγάλη ευθύνη και μεγάλη πρόκληση για καινούργιες επιτυχίες και τίτλους, ιδιαίτερα σε Ολυμπιακη χρονια. Το περασμένο καλοκαίρι δεν τα πήγα άσχημα, αν και μερικα πράγματα μου ήρθαν στραβα, αναπάντεχα. Ολα είναι μέσα στο πρόγραμμα. Απο μικρη, ο Ρώσος προπονητης μου ο Alec Rukosuev στην Φλόριδα, με ώθησε να μάθω (μέσω ‘σκληρης αγάπης’) ότι αυτο που δεν θα με σκοτώσει θα με κάνει πιο δυνατη. Ο Alec και ο Νίκος Γέμελος συνεργάζονται πολυ καλα, άν και εκ του μακρόθεν, για το ιδιαίτερο πρόγραμμά μου, και αυτο μου δίνει μεγάλη πεποίθηση για την χρονια που έρχεται».
Ε: Τι σχέδια έχεις για πρωταθλητισμο την χρονια που μας έρχεται;
Α: Στο κολύμπι, ευελπιστω ότι θα πιάσω τα όρια για τους Ολυμπιακους του 2012 στο Λονδίνο. Η Ελλάδα παιρνάει δύσκολες ώρες και χρειάζεται κάθε θετικη προσπάθεια. Θα βάλω τα δυνατα μου στα 200μ και 400μ Μικτη Ατομικη, και στα 200μ Πρόσθιο. Η ΚΟΕ, μας έχει στηρίξει όλους μας προσωπικα, και πάντα προσπαθει ότι το καλύτερο για την Ελληνικη Κολύμβηση. Ολοι οι αθλητες, έχουμε ηθικη υποχρέωση σε όλους αυτους τους ανθρώπους που έχουν δώσει τον εαυτο τους, χρόνια τώρα. Κάνω σκληρη προπόνηση και αν δεν υπάρξει κάποιος τραυματισμος, πιστεύω ότι το όνειρό μου θα γίνει πραγματικότητα. Η ιδέα και μόνο του να φορέσω το γαλανόλευκο εθνόσημο εκπροσωπώντας την Ελλάδα μας στους Ολυμπιακους μου δίνει φτερα. Αν και τα ελληνικα μου δεν είναι καλα, νοιώθω πολυ περήφανη Ελληνίδα, όπως και όλοι οι Ελληνες της διασπορας. Θέλω να κάνω ότι καλύτερο μπορω και να προσφέρω στην Ελλάδα μας. Οσο για το Πανελλήνιο OPEN με τον Ολυμπιακο, το έχω δεδομένο ότι θα πάρουμε και το φετινο πρωτάθλημα, και οτι θα δώσω τον καλύτερο εαυτο μου για το 17ο Πρωτάθλημα, σερι. Δεν δίνω απλη υπόσχεση, δίνω τον λόγο μου.
Ε: Περίγραψέ μας μια τυπικη σου ημέρα προπόνησης...
Α: Κάνω καθημερινες πολύωρες δύσκολες προπονήσεις στο National Training Center στο Clermont, έξω απο το Orlando, της Φλόριδας, με τον προπονητη μου Alec Rukosuev. Η ημέρα μου αρχίζει στις 4:20 τα ξημερώματα και τελειώνει μετα τις 8 κάθε βράδυ. Δυστυχως το Προπονητικο Κέντρο είναι 41 μίλια (66 Χμ) απο το σπίτι μου και το ταξίδι κάθε μέρα είναι πολυ κουραστικο και ακριβο με την τιμη της βενζίνης στα ύψη και τα πολλα διόδια. Κάθε Τρίτη-Πέμπτη-Σάββατο-Κυριακη οδηγω 82 μίλια (112 Χμ) ενω Δευτέρα-Τετάρτη-Παρασκευη, μια και έχω διπλη προπόνηση, οδηγω 164 μίλια (264 Χμ) την ημέρα. Το ότι οδηγω 820 μίλια (1.320 Χμ) κάθε εβδομάδα μόνο για να πηγαίνω προπόνηση, ακούγεται απίστευτο για τα ελληνικα δεδομένα. Κι όμως, είναι η καθημερινότητά μου, 8 χρόνια τώρα.
Κάθε Δευ-Τετ-Παρ που έχω διπλη προπόνηση, κάνω γύρω στα 20 Χμ κολύμπι την ημέρα. Ενα απο τα πιο δύσκολα κύρια σετ προπόνησης σε 50αρα πισίνα είναι 100 κατοσταρια (10.000 μ) στο 1:20. Πονάει κάθε μυς, κάθε κόκκαλο, και κάθε σκέψη μου. Αλλα αν πάω πολυ αργα σε κάποιο κατοστάρι, φοβαμαι οτι με περιμένουνε 50 push-ups. Τις ημέρες που έχω διπλη προπόνηση τρέχω 5 χιλιόμετρα και κάνω ασκήσεις με λάστιχα. Τις άλλες μέρες, τρέχω 10 χιλιόμετρα, κάνω μιση ώρα δυνατα ποδήλατο και πρόγραμμα με βάρη.
Ο Alec Rukosuev έχει μεγάλη διεθνη φήμη. Αθλητες απο όλον τον κόσμο έρχονται στο National Training Center στο Clermont (Orlando) για να προπονηθουν και μόνο απο αυτον. Αυτην την εποχη προπονούμαι μαζι με άλλους 6 αθλητες που ελπίζουν να αγωνιστουν στους Ολυμπιακους του Λονδίνου, εκπροσωπώντας 4 χώρες. Η προπόνηση μας δεν είναι παιχνίδι. Ευτυχως η γυναίκα του Alec, η Lera, προπονήτρια, αλλα και ικανη φυσιοθεραπεύτρια, μας ξανασουλουπώνει βάζωντας χέρια-πόδια στην θέση τους μετα τις δύσκολες προπονήσεις μας. Λεφτα να υπάρχουνε... να τα τρώμε στις βενζίνες, στα μαγιω, στις προπονήσεις, στους αγώνες, και στα ταξίδια!!! Τα πάντα στην Αμερικη είναι ιδιωτικα, κερδοσκοπικου χαρακτήρα—και δυστυχως, όπως βλέπουμε, το ίδιο σχεδιάζεται εκ των έξωθεν, να γίνει και στην Ελλάδα. Είναι πολυ δύσκολα τα πράγματα για τους αθλητες και τις οικογένειές τους, ιδιαίτερα γι’ αυτους που κάνουν πρωταθλητισμο. Αξίζει, όμως, κάθε θυσία για την Ελλάδα και τον Ολυμπιακο!
Ε: Τι σχέδια κάνεις για την επαγγελματικη μελλοντικη σου αποκατάσταση;
Α: Το όνειρό μου είναι να γίνω πιλότος στην πολιτικη αεροπορία. Εχω αρχίσει ιδιωτικα μαθήματα απο πέρισυ και φέτος θα πάρω το πρώτο μου Δίπλωμα σε Ανεμόπτερα και Μονοκινητήρια αεροσκάφη.

Μόλις πρόσφατα αποφάσισα να γραφτω στο Πανεπιστήμιο Purdue όπου θα αρχίσω αμέσως μετα τους Ολυμπιακους. Είχα προτάσεις απο πολλα μεγάλα Αμερικανικα Πανεπιστήμια με δελεαστικες προσφορες υποτροφιων, αλλα το Purdue University στην Indiana με τους Head Coach John Clinge, και Coach Erica Janssen, με το φημισμένο πρόγραμμα κολύμβησης, και την εξαίσια Σχολη Πολιτικης Αεροπορίας με ξετρέλανε. Μου αρέσει πάρα πολυ να πετω, όπως και το να αγωνίζομαι. Θα κάνω ότι μπορω απο μέρους μου στο να πάρουμε με την ομάδα του πανεπιστημίου μου το πρωτάθλημα κολύμβησης του Big Ten Conference και να καθιερώσουμε το Purdue University στις καλύτερες ομάδες της Αμερικης. Είμαι πάρα πολυ ευτυχισμένη – και έκλαψα απο χαρα όταν συμφωνήσαμε.
Παράλληλα, είμαι και προπονήτρια στο National Training Center, βοηθος του Alec. Απο το καλοκαίρι, προπονω ηλικίες 5–12 χρονων και τα ‘παιδια μου’ τα έχω ήδη μάθει να φωνάζουνε «Three-Los». Τά ΄χω όλα τους «βαμμένα κατακόκκινα». Πολυ χαίρομαι που μπορω να περάσω στην επόμενη γενια τις γνώσεις μου. Το να προπονω παιδια, με κάνει να είμαι πιο υπεύθηνη και να καταλαβαίνω απο πρώτο χέρι πως νοιώθει ο προπονητης μου—και τα δυο με κάνουνε καλύτερη κολυμβήτρια.

Ε: Που σου αρέσει να πηγαίνεις για διακοπες όταν έρχεσαι στην Ελλάδα;
Α: Ολη η Ελλάδα είναι μαγικη και πανέμορφη. Ερχομαι απο πολυ μικρη πολυ συχνα. Ομως έχω μεγάλη-μεγάλη αγάπη στην Αίγινα και τους ανθρώπους της, όπως και στην Καλαμάτα απο όπου κατάγεται η οικογένειά μου. Πάντα φέρνω φίλες μου στην Αίγινα και τους αρέσει πολυ. Πάνω στο γραφείο μου έχω την φωτογραφία απο το καλοκαίρι με τον Δήμαρχο κ. Σακκιώτη, τους Αντιδημάρχους κ. Τζίτζη και κ. Κουκούλη και την γιαγιά μου, Βάνα Χαλκίδη, να την κυττάζω και να μου υπενθυμίζει ότι πρέπει να προσπαθω ακόμα πιο πολυ γιατι εκπροσωπω καταπληκτικους ανθρώπους. Το να αγωνίζομαι με το Ελληνικο Εθνόσημο μου δίνει δύναμη. Νοιώθω ότι αγωνίζομαι όχι μόνο για τον εαυτο μου, αλλα για όλους τους Αιγινήτες, όλους τους ομογενεις, όλους τους Ελληνες, και για όλη την Ελλάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: